vardag, vår, väntan

En förkyld dag. Men också en dag med våren i antågande! I vår trädgård är det en hel del snödrivor kvar men om man kikar i rabatterna kan man skymta lite grönt som börjar tränga upp ur jorden. Då spritter det i mig! Jag är stolt över att jag beskurit våra krusbärsbuskar idag. Allt vad gäller trädgårdsarbete är fortfarande rätt nytt för mig. Då är det tur att vi fått en så fin trädgårdbok från svärmor, räddaren i nöden! Jag är inte den mest uthålliga trädgårdsarbetaren men ordentlig gallring av två stora krusbärsbuskar blev det i alla fall idag och så har jag börjat klippa bort vattenskott från ett av äppelträden. Sen sa tyvärr armbågen ifrån. Lite ledsamt att ha den som begränsning när arbetslusten smyger sig på. Men så är det. Efter dagens middag somnade jag sittandes på en köksstol. Det är gott liv med en tupplur på det sättet - men kanske lite skrämmande? 

Annars finns just nu en viss tomhet efter en väldigt intensiv tid. Säkert därför förkylningen hunnit landa här i huset också. Tomhet är nödvändigt och bra emellanåt, det vet jag, men lite svårt att tas med. I april väntar flera utmaningar. Någon som jag ser fram emot. Någon som jag känner skräckblandad förtjusning inför. Någon som jag helst skulle slippa.

Barnen kraxar från sin sängar, näsor att snyta! Den somriga tiden har inte satt sig i deras kroppar ännu så kvällen kommer nog inte att bli så tidig - trots ett tappert försök från min sida...

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0