no yoga this time

Snacka om känslig... Idag har jag verkligen sett fram emot att prova på gravidyoga. Jag blev så glad när jag hittade den kursen. Det är ju sista gången jag är gravid så det känns som nu eller aldrig. Ja inte bara känns, det är ju så. Kursen är dock på upphällningen. Bara två gånger kvar den här omgången. Men det fanns utrymme för mig att prova på till drop-in-pris! Jippi! 

Och det var en helt underbar lokal och ledaren förberedde med att tända ljus och göra det väldigt stämningsfullt. Jag bytte till lite mjukare byxor och hämtade en matta, en kudde och en filt. Betalade sedan. Började bli lite fundersam. Så tidig var jag väl ändå inte? När klockan passerat fem minuter efter starttid och efter lite småprat kan vi konstatera att det inte kommer någon annan till kursen. Alla har fått sina barn redan! Eller mer troligt - tagit miste på vilken vecka som det är uppehåll.

Det naturliga och självklara är givetvis att ställa in. Det blir väldigt konstigt att hålla kurs för en liten nybörjare och jag missar ju mycket av energin som är syftet med en grupp. Ok, givetvis. Och sedan blir jag vrålledsen och kastar mig storbölande på golvet. Eller kanske inte. Besvikelsen smög sig sakta men väldigt övermannande på mig. Fick tillbaka mina pengar och sörjde mig hela vägen till bilen och hem och en god stund till. Men om två veckor försöker jag igen för jag tror att det passar mig superduper. Bara miljön. Mumma!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Bättre lycka nästa gång, det verkar ju mysigt med gravidyoga och fina bebismagar! Puss och kram på dig älskade dotter!

2010-10-30 @ 00:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0