rörmokeri med filosofiska inslag

Min egen rörmokare fixade den där blandaren eller avstängaren! Och dessutom till en kostnad av nästan noll kronor. Han vill absolut inte erkänna det själv men han är faktiskt jäklig på att fixa och laga saker. Han är liksom vän med hur saker och ting fungerar, förstår dem på nåt sätt. Är väl helt enkelt uppmärksam och har en hjärna som fattar hur de jordiska sakerna hänger ihop. Och jag är som ni nog förstått mer en person av det filosofiska slaget, förstår människor och hur de fungerar men ting kan vara mig lite mer främmande. Sedan kan det väl vara så att närmar jag mig en sak så kan vi visst bli riktigt goda vänner men vi möts på nåt sätt på ett teoretiskt plan först. En omväg till det praktiska. Min man behöver inte ta någon omväg. Och jag tror att en av mina söner är väldigt lik honom. Men åter till blandaren, avstängaren. Han kollade upp vilka delar som behövdes i en väldigt tjock katalog från Rinkaby Rör. Sedan kollade han in blocket och hittade där en privatperson som sålde ett handfat och rätt typ av blandare. Säljaren bodde dessutom några kilometer härifrån. Vi har dessutom haft ett handfat med ett extra hål i några år så handfatet passar oss också ypperligt. Tvåhundra kronor och en lite slitsam kväll för att få loss och dit igenkalkade delar. Nu fungerar det som nytt igen! Jag är mäkta stolt över min man även om han säger att det bara handlar om att våga försöka. Min egen hantverkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0