utmanar ödet!

Jag kan sitta här en stund fast timmen är sen för att jag fick en och en halv timmes sömn mellan fem och halv sju i eftermiddags. Maken höll ställningarna med alla barnen och matlagningen. Jag hade tänkt ta en promenad med Alma i barnvagnen och två cyklande barn men blev så vansinnigt trött efter det lilla mellanmålet vid fyratiden. Tänkte bara lägga mig fem eller tio minuter men när tårarna började trilla lät jag mig övertalas av maken att faktiskt sova en lite längre stund. Det var inte svårt men hu vilka drömmar...

Jag försökte ta kontrollen över en bil som körde baklänges på en fullsmockad parkering, parerade för andra bilar, halvt krockade med en buss och väjde för massor av gående människor. Bromsen fungerade inte men jag fick till slut stopp på färden då nästa mardröm tog vid. En mor hade blivit av med sitt barn på något sätt och vi gick tillsammans vid en flod. Hon dök plötsligt ner i den och kom inte upp. Jag och andra påkallade hjälp och flera dök ner i floden för att hjälp henne medan jag stod och försökte peka ut var hon fanns. Tyckte mig se henne under vattnet. När en av räddarna lyckades komma dit visade det sig vara en stor och färgglad mobil under vattnet (en sådan barn kan ha hängandes över ett skötbord eller över sängen). Då FÖRSTOD jag, i drömmen alltså... hon dök ner i floden i tron att hennes barn fanns där mobilen var och kom alltså inte upp igen...
Vaknade mycket obehaglig till mods. Trots detta känns det just nu oerhört skönt med de extra timmarna sömn. Så jag utmanar ödet och är vaken lite till trots att Alma just nu kamperar ihop med sin pappa i TV-soffan och jag faktiskt skulle kunna ladda med ännu lite mer sömn inför natten och kommande nätter.
Nästa vecka blir mycket intressant. Då ska jag vara ensamstående mamma till tre sötnosar när maken drar till Tukiet på jobb. Eller i alla fall typ jobb.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Bra att du sov Jonna! Det behöver man som trebarnsmamma. De där läskiga drömmarna är bättre än man kan tro. Man kan säga att de städar hjärnan åt en. Själv drömde jag att jag sprang marathon, kraftigt svartsminkad, med två galna författare i släptåg för att hinna fram till mina barn...

Jag är inte avundsjuk på dig nästa vecka. Har du hjälp av någon med barnen? Annars, prioritera kramar och sagoläsning före matlagning och städning så kommer det att gå som en dans. Kram!

2011-04-07 @ 08:45:46
Postat av: Jonna

Har som tur är en uppsättning av farmor och farfar alldeles i närheten som kommer att hjälpa mig! Tack för prioriteringstipsen =)

2011-04-07 @ 10:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0