underverk och hjärtevärk

Den här dagen är den bästa på evigheters evighet. Varför? Enkelt. Jag har varit här och nu och tillfreds. Energin har flödat fritt och åstadkommit underverk. Moppade golv. Nya gardiner i köket. (Känner du igen, mamma?)
Totalstädad och röjd hall. Undanplockade klädhögar. En glad mamma med positiv energi att dela med sig av. Misstänker att gårdagens möte med några monster och ett och annat avgrundsvrål i enskildhet gjorde nytta. Tillsammans med lite tid till eftertanke.
Ibland läser jag bloggar på måfå. Riktigt roligt men när jag minst anar det dimper avundsjukan ner. Att ta steget och leva utomlands och på nåt sätt ha tillgång till allt det underbara i en själv så gott som för jämnan. Som det verkar... Då känner jag mig svajigare än svajigast. Humöret leker grymma lekar med mig nu och det minskar självtilliten. TYVÄRR. Den där spiralen är fortfarande inte avlägsnad men på måndag ska dom väl lyckas. Kanske kan jag och Mer Stabilt Humör morsa på varandra strax därefter. Eller så får vi svaja vidare på vindlande vägar. Men jag är inte den som ger mig.
I den yttre världen börjar jag jobba halvtid på måndag. Jag ser verkligen fram emot att träffa mina gamla kära kollegor och möta lite mentala utmaningar! Men jag bör nog förbereda mig på att både Alma och jag kommer att få abstinens så mycket tid som vi tillbringat tillsammans det senaste året. Underlig och hjärtevärkskapande tanke. Gulp.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Jag känner igen Jonna, den gjorde sig bra där! Visst är det härligt när energin kommer och det flyter på ... just nu känner jag mig ganska seg, men det är väl också ok ibland! Lycka till på jobbet, med spiral-uttaget och att Alma och du klarar abstinensen ;) puss & kram

2012-03-02 @ 23:56:26
Postat av: Jonna

Tack snälla mamman för alla lycka till. Ja, det är hundra procent ok att vara seg! Även om det inte är det roligaste förstås.

2012-03-04 @ 08:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0