ödet utmanat

Jag utmanade tydligen ödet för vi är ordentligt förkylda... Halsen känns fylld av hoppande småkryp och utrymmet mellan nästippen och pannfästet är inte alls så fritt som jag skulle önska. Detta utmanar helt klart min mentala styrka, uppgivenhet ligger rätt nära till hands. Särskilt som maken är i samma tillstånd. Ena sonen var nockad lite tidigare i veckan men värsta scenariot är att det var en annan mildare variant av samma åkomma och att barnens omgång väntar efter avresa. Snacka om att måla fan på väggen...

Jag ska snart ta tag i den positiva och flexibla ådran igen och anpassa mig och familjen efter omständigheterna... Vi ska komma iväg och vi ska njuta av värme och solsken och miljöombyte, om än med hjälp av lite medikamenter kanske. Om vi sedan inte orkar bestiga vulkaner gör kanske inte så mycket. Och så länge som det rör sig om förkylningar finns ju hopp om bättring under veckan. Tappert försök att hålla gnistan uppe =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0