nyckelbarn

Kvällen avslutas med letande efter nyckeln till Axels rum. Modell äldre till spegeldörr. Pappan, Alfred och Axel letar och letar och Alfred kommer ner till mig som precis avslutat gräsklippningen. Han ser allvarlig och viktig ut:

- Vi letar efter nyckeln till Axels dörr och jag tror att det kan vara så att den har ramlat ner på golvet och då kanske jag har tagit upp den och lagt den på nåt bra ställe men nu vet jag nog inte vilket bra ställe som det var. 

Detta är en viktig teori. Inte alldeles säkert sann men det kan ha varit så det gått till och teorier är mycket viktiga att ha förstår jag av hela hans hållning. Det är ett mycket viktigt uppdrag att försöka komma på vart den försvunna nyckeln tagit vägen. Sökningen fortgår. Och jag har ingen aning om vart det bra stället fanns men plötsligt har övriga familjen funnit nyckeln och stoltheten är mäkta stor när barnen meddelar mig detta.

Nycklar är viktiga ting för den som inte redan visste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0