Superwoman

Samma tema som återkommer var gång känns det som. Jag är törstig, har en tvätt att hänga, en stor hög med osorterade papper på bänken i köket, är lite hungrig också... Men så är det också det att jag har tre nattade barn. Inte hundra på att de äldsta somnat trots den sena timmen men det är åtminstone tyst från deras rum. Och då vill jag passa på att göra nåt extra. Nåt roligt! Ja, det är alltså detta...
Livet som ensamstående trebarnsmamma är inget jag strävar efter även om det ger en kick att lyckas ro vardagen i land. Jag känner en stor beundran för alla som är i den här sitsen var dag. Jag har ju bara en prova-på-vecka med maken i Turkiet. Är dock ganska stolt över mig själv hittills. Förutom över de där kraftiga röststegringarna mot slutet av dagen. Lyckats få barnen i tid till skola och dagis (på nån minut när...), väskor med innehåll med, frukost, lunch och middag, tvättat och diskat, ammat och ammat igen och ammat mer och lite till, ute med barnen, studerat själv, lyssnat på läsläxa, nattat. Och lite till. Skönt att känna sig som Super-woman. Men som sagt, jag är glad att maken kommer hem på lördag igen. Även om jag knappt hinner med att sakna honom.
God kväll alla fina!

Kommentarer
Postat av: Mamman

God kväll och god natt du fina superwoman ;) roligt att läsa om dina dagar, puss & kram älskade dotter!

2011-04-13 @ 22:27:41
Postat av: Kristina

Verkligen en superwoman! Shit vad bra du är!

2011-04-14 @ 06:29:49
Postat av: Heidi

Ojojoj! Jag är djupt imponerad. Själv har jag inte haft skolbarn samtidigt som jag har haft en nyfödd utan bara två dagisbarn plus en nyfödd. Hur sjutton hinner/orkar du med att plugga själv? Och VAD studerar du nu? Kram kram!

2011-04-14 @ 09:41:39
Postat av: Jonna

Ja, om man fokuserar på det uträttade verkar det rätt ok. Blundar för kattlådan, ovikt tvätt, skräp och damm, halvskitiga toaletter med mera...



Jag pluggar på kvartsfart Heidi, projektledning med inriktning mot planering heter kursen. Jag försöker att plugga smart, dvs enbart precis tillräckligt för att klara delkurserna =)

2011-04-14 @ 22:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0