fredag den 13:e

Otur har vi väl inte haft så mycket av - men konflikter! Startade dagen med en rejäl av den varan precis vid lämning av stora sonen. Gällde tandborstning och han skulle "aldrig mer vara med mig". Med viss rätta ska sägas. Jag var inte en sympatisk mamma i den stunden. Tyvärr satte nog den konflikten spår i sonens dag då han berättade efter hemkomst att han varit inblandad i flera bråk på rasterna. Hör inte till vanligheterna annars. En verkligt urartad konflikt mellan bröderna senare på dagen slutade med att den ena brodern hade en rödflammig handflata på ryggen, så hårt var slaget. Usch, då är det inte roligt. Känns som att jag inte har samma grepp om deras konflikter. Förr var det sällan som de slutade med nåt fysiskt påhopp men nu händer det allt som oftast även om det inte brukar vara så här illa. Annars ska sägas att de oftast leker oerhört bra ihop. Men jag räknar därmed verkligen inte med att det ska vara konfliktfritt men just nu känns det som ett oerhört "hackande" på varandra. Jaha... Och hur är vi som förbilder är ju den tuffa följdfrågan? Det tål nog att tänkas på. Jag behöver bli bättre på att inte kommentera den enas beteende inför den andra och på att hitta andra lösningar än tjat. Idag satte vi klockan på ringning när den överenskomna TV-spelstiden var slut och det gick nästan helt smärtfritt att avsluta... Sedär, inte bara konflikter ändå. Vi har hunnit med lite mysigt fredagsmys även fredag den 13:e faktiskt och jag har låtit den fina mamman skymta fram och barnens mer underbara sidor har också visat sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0