motdemonstration eller emot på andra sätt?

Tvekar kring vad som är bäst att göra imorgon. Svenskarnas parti ska demonstrera - eller om de kallar det manifestera - i Lidköping imorgon och det ska arrangeras en motdemonstration. Jag vill gärna visa min ståndpunkt när det gäller det avskyvärda i den här typen av extrema och rent nazistiska åsikter som de står för. Samtidigt är jag rädd för att en motdemonstration ska trigga bråk och bara ge dem vatten på sin kvarn. Jag är ju en gammal ghandian (Gandhifantast) och sätter ickevåld högst av allt. Skulle gärna manifestera motstånd genom en värdig tyst mur av människor. I andra hand kanske skanderandes kärlek eller något annat värdigt som står för det vi vill istället. Däremot vill jag inte bli indragen i buande eller ännu värre saker. Klurigt dilemma åtminstone i min värld. Hur gör ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0