svampar och helgfrid

Axel är placerad i badet, Alfred i skolan och Pelle likaså! Och jag mitt i ett lätt kaotiskt hem... Det konstigaste med vårt hem är alla dessa klädhögar som växer upp som svampar i varenda rum. Obegripligt att hur man är skördar så hjälper det inte mer än någon dag. Jag vill gärna tro att jag är en rätt god organisatör men får nog erkänna att jag är det i intervall. Men mentalt är jag organiserad hela tiden och lider rätt svårt av oordningen. Ingen annan i vår familj lider dock även om jag anar en ordningsmänniska i Alfred. "Jag älskar att städa mamma". Och det stämmer ju när han kommer igång... Jag njuter av rena ytor, fyllda fruktskålar, vackra detaljer, gammalt och lantligt. Drömmar...

Paus på grund av samtal från modern. Och så hade Axel badat klart och så kombinerade jag själv lite bad och dusch. Riktigt gott med en hårinpackning, evigheter sedan!

Nu ska jag ta itu med svamparna så ordningsmänniskan i mig kan få känna lite helgfrid. Trevlig helg till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0