vad vill universum?

Den senaste veckan har universum talat till oss på ett lite annorlunda sätt.

Först gick hårfönen sönder, började lukta bränt och låta skrälligt för att till slut ge upp helt. Sedan var det strykjärnets tur. Jag använde det på morgonen och när maken sedan skulle styrka barnens kläder ville det inte alls. Termostaten var död. Min duktiga make har till och med skruvat isär det och kontrollerat vad som går att kontrollera. Jag veta alltså inte riktigt vad, därav den något skrala beskrivningen... Och så igår tittade jag närmare på vattenkokaren som visserligen kokar vatten, även om den läcker när man ska hälla upp det. Den har otroligt intressanta formationer inuti sig, ungefär som en grotta med sånadär nedhängande kalkformationer. Den upplevelsen skulle man kunna få i vår vattenkokare och även om de sitter bra fast känns den inte längre så mysig att bjuda på tevatten ur. Slutligen (?) så gav elvispen upp att vispa idag när maken fixade våfflor, först den ena vispen och sedan den andra och den lade sig också till ett väldigt intressant men skrälligt ljud. Nu är de cirka tjugo åren tillsammans definitivt att räkna som över.

Så nu undrar vi - eller i alla fall jag - vad universum egentligen vill säga till oss den här veckan. Påsken närmar sig, kan det ha någon koppling till den tror ni? Idéer om vad som pågår mottages tacksamt. Vi har nu budgeterat om litegrann för utan dessa attiraljer klarar man sig ju inte länge!

Hårfönen Hugin och strykjärnet Bosch har faktiskt redan flyttat in efter att vi bekantat oss en stund på Coop, varmt välkomna!



Kommentarer
Postat av: Moa

Intressant! Jag tror, precis som du, att universum har talat. Om än lite otydligt... hmm... en gåta det där. Säg till om du hittar någon kryptisk förklaring, jag vill höra!

2010-03-29 @ 17:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0