projekt trädgårdsland på en extra ledig dag

Jag har nästan slutfört projekt trädgårdsland! Jag har en så kallad extra ledig dag idag. Någon hade klämt in den i mitt schema utan att jag ens bett om den! Så här efter att dagen har passerat är jag mycket glad över den här extra lediga dagen. Det har varit ett underbart vårväder, strålande sol, lite kyligt men ändå vansinnigt härligt. Jag är en vädermänniska. Solljus är lika med glad. Mörkt och regnigt är lika med tungsinne. Så dagen har varit glad och rätt njutbar.

Åter till trädgårdlandet. Det är ett intressant projekt. Det är ungefär två och en halv gånger fyra meter i storlek. Större delen av ytan var tidigare idag täckt med gräs och maskrosor och diverse andra ogräs som jag inte kan namnet på. Under ytan fanns dessutom något som förra sommaren var rödbetor. Samt tre och en halv morot som fortfarande såg ut som just det. Smultronplantorna låg - och ligger till viss del - väl gömda mellan frodigt växande gräs. Men nu börja det likna ett trädgårdsland igen! Idogt grävande har gjort sitt. Planen är att gräva klart imorgon. Planen är också att köpa ny jord att liksom lägga på toppen av arbetet. Så på lördag ska i alla fall en del av fröna i jorden. Om det inte ösregnar. Så kanske vi får njuta av egenodlade morötter och egenodlad lök och sallad även sommaren tjugohundratio. Välkomna att smaka framåt slutet av juni!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Tack, kommer gärna och smakar på det hemodlade! Bamsekramar

2010-05-06 @ 08:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0