sommarkänning






Den första riktiga grillkvällen. Med verklig sommarkänning! Helt plötsligt bestämde sig vädrets makter för att överraska oss med en sommarkväll. Jag har njutit av underbar fläskfilé, god grönsallad och en fräsch kall sås. Och av en läskade god sommardryck som maken blandade till. Mums! Så ljuvligt att inviga altanen för första gången den här sommarsäsongen. Färgtemat går i grönt med ny vaxduk och härligt grön/vitrandiga dynor att sitta på eller luta ryggen mot. Eller både och som barnen gjorde. Ljuvligt när barnen upptäcker sommarlekarna på nytt! Laga "soppa" på grönt, sand och vatten. Spela stora fiaspelet ute på gräsmattan till klockan passerat läggdags för länge sedan. Och tid för mig och min älskade att prata semesterplaner. Idag har rosorna fått sig en frisering och det känns finemang. Fortsatt trevlig lördagkväll denna never-ending-helg!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Underbart! Jag har också haft riktiga sommarkänningar idag. Uppsala blomstrar - och jag tror det hjälper mitt inre att göra detsamma.



Massor med pussar och kramar! Saknar dig.

2010-05-17 @ 22:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0