vem lurar vem?

Ilsk som ett bi. Inte just nu. Men ett antal gånger mellan 13 och 15 idag. Men det mest ohälsosamma ligger i att inte hitta utlopp för det. Så här sitter jag nu. Försöker finna orden som befriar och klargör.

Vad blir jag så upprörd över egentligen? Över jämförelsen "kundcenter som kundcenter", över att vi är i "samma bransch" som systembolaget, över målet världens bästa kundcenter - med världens mest jagade medarbetare?.

Men mest ligger min frustration i vår helt uppåt väggarna urflippade resultatuppföljning som mer och mer leder till att vi, i större eller mindre omfattning, gör vad vi kan för att fuska till våra tider. Så att de kommer närmare de där vackra siffrorna vi pryder våra enhetschefer med. Då är det förbenat jobbigt att vara idealist. Att egentligen anse att vi ska visa tiden det tar att utföra en arbetsuppgift med god kvalitet. Nu lurar vi våra chefer (fast så enfaldiga är de nog inte..), de kollegor som fortfarande kämpar för att visa sanningen men mest oss själva.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja va ska man säga Jonna...du har ett mkt bra sätt att förmedla i text precis som det är. kram

2010-09-16 @ 21:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0