tyst till slut

Äntligen är det tyst i huset. Ingen ordning med kvällarna. Tårar och oro från olika håll. Sent blir det och det bådar inte gott för morgonen. Nytt tandläkarbesök imorgon bitti för Alfredos. Försöker motivera honom att ta bilderna så att vi får koll på läget. Nu blir det självaste tandläkaren som ska kolla bettet och annat. Vi får se hur det går.
Just nu är jag tömd men annars har dagen varit härlig. Så inspirerad att ta tag i så mycket här hemma. Jag är inne i en organisations- och inredningsperiod med massor av idéer och energi! Tyvärr är kassan lite skral men jag tänker nalla lite av sparade slantar för att fullfölja mina små men delikata idéer...
Bland annat tänker jag köpa den smala vita varianten av bokhyllan Wall och använda i köket till diverse smått och gott. Det rummet behöver mer förvaring på ett smiidgt och nätt sätt. Det tror jag detta ger.
Nu tar hungern överhanden och det är nog likabra. Känner att det är svårt att skriva inspirerat på helt tom mage och själ även om huvudet är fullt av tankar. Hämta kraft.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Verkligen supersnygg! Är det den från Village? Vill också ha...!

2011-08-25 @ 09:04:11
URL: http://www.ninnefilosofier.wordpress.com
Postat av: Jonna

Bra fråga... vilket betyder att jag inte vet =)Jag hittade den på Rörstrands design-outlet. Den var slut men idag ska det komma in fler. Kollade lite priser på nätet, väldigt varierat! Från 590-995 kr. I Lidköping tar de 675 kr för den, bra!

2011-08-25 @ 10:20:21
Postat av: Heidi

Jag är också inne i en sån där inredningsperiod. Skulle vilja handla hela dagarna fast det går förstås inte. Eftersom det är lätt att halka iväg och handla en liten pryl här och en liten pryl där som kanske inte ens passar ihop i slutänden, har jag gjort mappar i datorn där jag samlar inspirationsbilder från olika sidor på nätet – Ikea, Styleroom, Lagerhaus mm. När man ser vilken stil man gillar är det lätt att göra en inköpslista som man sedan kan följa i mån av ekonomi.

2011-08-26 @ 08:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0