kosing, pengar, slantar, kulor & sånt

Jag lyssnar på en ljudbok som handlar om pengar. Eller rättare sagt vårt förhållande till pengar. Utgångspunkten är att var och en har ett grundläggande förhållningssätt till pengar som präglas av en viss pengapersonlighet. Och så handlar det givetvis om hur vi kan förändra vår pengapersonlighet till att bli mer balanserad utifrån de brister eller problem som finns i just den pengapersonlighet som vi har. Förutsägbart på det sättet men ändå intressant. Pengar är ju konstigt nog väldigt känsligt att prata om i många sammanhang. Känsligt överhuvudtaget. Pengar är INTE bara pengar... Har en skiva kvar att lyssna på men jag har fått en del a-ha-upplevelser under lyssnandet. Jag är en "Spara". Inte den mest extrema men ändå tydligt nog. Känner även igen en "Ge bort" men är tveksam till om jag känner någon "Investera". Skivan för 39 eller 49 kronor är väl värd sina slantar så här långt =)
Ta makten över dina pengar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0