nystart gånger fem miljoner!!!

... ungefär så där! Hösten är nystartens tid för mig. Jag gillar ju inte alla den sena hösten men den här tiden är på något sätt inspiration. Eller ska det kallas desperation? Jag flyttar och möblerar om för fulla muggar. Igår fick Alfred nästan ett eget rum i allrummet där uppe, bokhylla som avskärmning och eget litet skrivbord bakom. Inte bara en säng längre. Jättenöjd blev han. Idag har Axels säng bytt sida i rummet och hoppsängen flyttat in och sekretären flyttat ut. Men det största och helt oplanerade... Almas säng har flyttat in i det lilla rummet. Och hon sover där nu! Hjälp du store gud! Det är inte bra att komma in i en nystartsfas på det här sättet. Massor av oöverlagda saker som bara händer. Alma tyckte det var underligt men somnade såsmåningom ändå. Får se om jag nu kapsejsat den goda nattsömnen för familjen. Men fasiken vilken lycka det är att förnya och försköna. Och äntligen känner jag mig på rätt spår i föräldraskapet till vår fina och krävande äldsting. Så gott att söka andras tankar och visdom. Nätet är en rikedom om man väljer rätt skattkammare. Godnatt från en överinspirerad :D (se bild nedan)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh härliga du ... puss på dig!

2012-09-19 @ 23:23:49
Postat av: Mamman

I detta inlägg, anonym = mamman :)

2012-09-19 @ 23:25:35
Postat av: Pappan

Fantastiska Du!
Och vilken härlig bild. Yeh!

2012-09-20 @ 08:25:22
Postat av: Moa

Härligt!! Och snart ses vi :D kramar från systeryster

2012-09-20 @ 15:57:21
Postat av: Kristina

Du är en superklok mamma! Du har redan alla verktyg du behöver och behöver inte leta runt, men såklart, ibland kan det kännas skönt att få föräldrateorier bekräftade från andra. Kram!

2012-09-22 @ 09:28:18
Postat av: Anonym

Tack och kramar tillbaka!

2012-09-25 @ 23:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0