Älska bibliotek

Igår kväll befann jag mig i vår huvudstad och jag ville uppleva något lite extra den aftonen. På min turistkarta noterade jag noga placeringen av både Kungliga biblioteket och Stadsbiblioteket. Då det senare verkade ligga lite närmare mitt hotell valde jag att bege mig på äventyr åt detta håll. Lite småspännande var det att gå gator jag tidigare inte besökt. För mig var slutmålet dock det mest lockande. Bibliotek är för mig detsamma som kyrka för den djupt religiösa. Jag valde tidskriftavdelningen och det första jag slås av är tystnaden, den fridsamma koncentrerade tystnaden.

Min själ sjunger.
Att vandra mellan hyllorna och kunna välja precis vilken tidskrift som helst.
Att välja en tidskift om genus och sätta sig i en fåtölj.
Att se andra läsande omkring mig.
Att ha den fokuserade fridsamheten runt om mig.
Lycka är bibliotek.
Älska bibliotek!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Men det här tycker jag om, Jonna. Heja på med bloggen!!!

Stor kram!!

2009-04-27 @ 20:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0