kreativ knäck-ilska

Har andra sexåringar också knäck i öronen och temperament i överflöd? Jag vill inte tjata och vara en arg och sur mamma men är det rätt ofta dessa dagar. Det är ganska jobbigt. Jag ska ju vara den där perfekta modern som fixar allt med tålamod och tydlighetsom och som är någon slags gud i miniformat... Tjaa, får väl inse att guden inte finns här i vårt hem i alla fall. Men en riktigt god jul ska vi faktiskt ha i vår annars fina familj utan ännu bakade lussekatter...

...Vi saknade en bakbunke konstaterade jag när jag skulle dra igång baket idag. Nu har vi en som mest liknar en balja för fotbad och imorgon kväll kanske vi har några hembakta lussekatter.

Om barnen knoppar sig i tid så kanske jag slår till och blir kreativ i afton. Pepparkakshus på egen hand känns nästa fult att drömma om men jag minns förra årets lycka då jag fick en helt egen pysselkväll med egenskapat peppar-cookie-house. Mmmm...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej där! Har med stor behållning läst runt i din blogg. Vill bara lämna ett spår. Allt gott i det nya året. / Åsa

2009-12-30 @ 18:31:14
URL: http://www.nogg.se/trattis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0