grismamma

Axel innan han ska somna:
-Jag är en grismamma (läs mammagris..) och du kan vara min grisbebis.
Så gärna Axel! Jag kan för alltid vara din grisbebis.

Kom att tänka på ett samtal för kanske en vecka sedan. Jag talade om för Axel att han är världens finaste kille. Han ser mest fundersam ut:
- Men Alfred då?
Jag svarar att han också är världens finaste, att jag har två finaste killar.
- Men pappa då?
Jag får då givetvis medge att jag har tre finaste killar.
- Men dom på ditt jobb då?
Jag skrattade lite då och förklarade att bara de tre var finast för mig men idag så stockar sig skrattet lite. Tänk att han på fullaste allvar frågade om de på mitt jobb är världens finaste för mig? Det gör lite ont i hjärtat. Lite för mycket tid på jobbet?

Kommentarer
Postat av: Sebastian

Hahaha Det var väl en helt befogad fråga? Men jag är glad att du svarade som du gjorde...:-)

2009-07-25 @ 19:30:03
Postat av: Jonna

Befogad, berättigad och bekräftad! Och absolut många "finaste" där med!!! Men för några andra....;-)

2009-07-25 @ 20:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0