Smart

Det är konstigt att det ska vara så svårt för hjärnan att förstå att att kroppen bara klarar att göra en sak i taget.

Min hjärna tror att den måste tänka på allt som ska hända närmsta timmen, under morgondagen och semestern och de nästkommande två-tre åren. Den är säker på att många och långa listor måste skrivas  - idéer om presenter, matplanering och storhandlingar, resepackning på tandkrämstubnivå, utgifter under månaden,  schemaändringar, vem jag är, när toastädningen ska ske och huset byggas om. 

Allt måste tänkas på samtidigt och långt innan det går att göra

Min hjärna har också ansvaret för all facklig verksamhet på arbetsplatsen liksom att utvecklingen går åt rätt håll i det stora hela i samhället. 

Lätt uppgift  för en hjärna!
Träna, träna löning på freda´!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Åh vad du är härlig och rolig, puss på dig!

2009-06-09 @ 22:57:19
Postat av: Kristina

Haha, jag skrattar! Huvudet på spiken där. Välkommen att publicera dina listor så kan vi göra gemensam ansträngning och gallra och stryka lite.



Det känns väldigt skönt för oss andra att någon axlat oket att samhället ska utvecklas förnuftigt:)



Kram

2009-06-10 @ 11:47:10
URL: http://www.ninnefilosofier.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0