svart

önska
livet
ur

tung
sinnet

svart
heten

allena
hålet

höst
jäveln



en lånad bild


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är inte ett faktum att hösten är svart. Det är din övertygelse som säger dig det. Min övertygelse är att hösten är en nödvändighet, och absolut inte för att se livet ur en svart synvinkel, utan för att kunna andas frisk luft och njuta av färgerna som ser helt underbara ut mot den blå himlen. Jag lovar dig att dagarna utan sol är lika många under sommaren, våren, och vintern. Vad gör hösten så hemsk? Varför låter du dig påverkas av det du inte kan kontrollera? Du är stark nog att tillåta dig själv att bryta mönstret, slippa tänka på att nu är det höst och det blir jobbigt, och VÄLJA att tänka att det är fint, se uppåt istället för nedåt, inte skåda på hösten med samma känsla som finns i bilden du publicerat, hösten är faktiskt bra, så bra som vi gör den till. Mina höstar, vintrar, somrar och vårar är inte bra för att fint väder, eller ljus är närvarande. Inte fysiskt sådant i alla fall, utan för att jag väljer en tillvaro där ljuset i sinnet är oberoende av det där ute som helt enkelt alltid kommer vara där, okontrollerbart och fantastiskt! Hösten är tiden för alla livs återhämtning, träden skulle dö om de inte fick vila. Det är ett lugnets årstid, enligt mig. Hoppas att du kan ändra inställning, det är ett val. Jag tror på dig och vet att du kämpar, jag gör det med, fast med annat, och jag tänker aldrig ge upp. Jag och du, älskade systeryster, är värda att må bra. Varje dag!

2009-09-27 @ 22:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0