farmorglädje

Imorgon kommer en blivande farmor för att köpa vår gamla fina barnvagn. Det var ett underbart roligt samtal när hon ringde tidigare ikväll. Hon lät så himla glad när jag svarade och sa först bara ett innerligt glatt och varmt HEJ. Så började hon berätta med den varmast och gladaste röst man kan föreställa sig:

-Jag ska bli farmor i januari! Och så bor jag på landet och så var det såå roligt för jag fick syn på din annons. Och så stod det ju där att den kunde passa som extravagn hos en farmor. Så nu undrar jag - finns den kvar?

Kanske inte exakt återgett men jag blev riktigt glad för den här okända människans skull. Hon kände sån lycka över att snart bli farmor och ville ordna och fixa inför detta och även om jag inte har en aning om hur den trevliga rösten ser ut kan jag riktigt se henne framför mig när hon drar runt sitt barnbarn i barnvagnen vid sitt hus på landet. Härligt! Så om min något skyltlösa vägbeskrivning landade så är vi befriade från en barnvagn i morgon vid lunchtid. Återstår bara två! Och man kan väl inte räkna med att få dem sålda innan annonsen är ute?



Så gott som såld = 
reskassan påbörjad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0