så här lagar du det mjuka på handtaget till barnvagnen

Jag har påbörjat processen mot att avsluta småbarnsperioden i mitt liv. Det innebär barniga saker till försäljning - snart. Stoltheten lyste om mig en stund idag då jag lagade plast- eller gummimaterialet som utgör det mjuka på handtaget till barnvagnen. Så här gick det till:

1. Först skrapade jag bort allt gammalt lim med kniv och rakblad
2. Sedan tvättade jag med lite lacknafta 
3. Rubbade därefter ytan med sandpapper för bättre fäste.
4. Skar till den lossade delen så att den passade (hyfsat bra) på den ursprungliga platsen.
5. Blandade sedan ett tvåkomponentslim
6. Jag strök på limmet 
7. Lindade slutligen det limmade objektet med ett blått hopprep.

Det håller än så länge! Detta arbete föregicks av ett väldigt letande efter diverse verktyg. Men i framtiden ska det inte behövas nåt letande efter verktyg eftersom jag kommer att vinna en garageinredning i tidningen vi i villa. (Med rätt prylar upplöses all eventuell slarvighet i familjen som jag förstår det...) Känner redan nu att vi ligger bra till i tävlingen - poesi går väl alltid hem?

Åter till det ursprungliga - processen för att avsluta småbarnperioden. Idag ringde en person på barnvagnen. Mitt ärliga jag var då tvungen att ringa tillbaka en stund senare och berätta om dess skavanker. Hon ville då inte längre komma och se på den. Pust vad folk är lata nuförtiden, det var ju hur lätt som helst att laga (se ovan). Nu är småskavankerna snart helt åtgärdade så nästa gång ska inte mitt ärliga jag kunna tvinga mig till att ringa tillbaka och avskräcka potentiella köpare.

Den goda tanken är att slantarna som inbringas ska bli ett MÄKTIGT tillskott i reskassan - typ på några hundra...

Go´natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0