fläktbehov

Det märks att sommaren lyst med sin frånvaro en tid. I eftermiddags var barnen ute i trädgården, lekte, sparkade lite på en boll och annat "barnigt". Alfred kom in efter en inte alltför lång stund i solen. Han pustade och suckade:
-Mamma... jag behöver en fläkt eller nåt sånt! Vi har ju en nånstans! Och jag är ju redan varm nu och om jag ska spela fotboll kommer jag ju bli ännu varmare...

Jag kan bara konstatera att det definitivt har varit för lite av varm sommar den sista tiden. Det stackars barnet har glömt bort hur man svalkar sig! Jag påminde om att man kan dricka mycket och ta vatten i håret för att svalka sig. Han provade tipsen och har inte frågat mer efter fläkt. Vi får väl se vilka svalkningsförslag han och lillebror kommer hem med efter första fotbollsträningen... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0