sommarlov i antågande

Ännu en afton här på jorden. I sina sängar sover mina guldklimpar, snusar sött. Den stora guldklimpen har s-k-o-l-a-v-s-l-u-t-n-i-n-g nu på fredag! Äntligen börjar den tiden igen. Jag minns mina egna skolavslutningar med lycka. Att få sjunga den blomstertid nu kommer tillsammans med massor av andra barn, känna förväntningarna inför sommarlovet. Pirret och glädjen! Och nu ska jag som f-ö-r-ä-l-d-e-r få  lyssna till ljuva barnröster - och viktigast av allt - sjunga med! Ja, kanske romantiserar jag det hela lite nu.  Något lite. Men ändå. Skolavslutning är speciellt och det är sonens första om bara några dagar. Vart tog det senaste året vägen? Nyss var det ju första-dagen-pirr-i-magen som det handlade om... 

Kommentarer
Postat av: Mamman

Jag gillar också skolavslutningar och att sjunga in sommarlovet, i år hos Hilding och i ett annat år med guldklimparna i Skeby Haga! Bamsekramar till er!

2010-06-08 @ 17:08:00
Postat av: Moa

Jag vill också på skolavslutning.. när jag tänker på det så är det här året det första sen jag började skolan som jag faktiskt inte har någon skolavslutning. Sorg! Lite läskigt nästan. Istället spenderade jag min sista dag på terminen med sex timmars tenta och på Uppsalas centralstation, väntandes på ett tre timmar för sent tåg. TÅLAMOD! (Känner att den här sommaren kommer träna mig på att ha det. Blä!)

2010-06-08 @ 19:05:35
Postat av: Molle

Javisst är det speciellt!Tycker dock att det förknippas med ett uns av vemod också. Fast mest mysigt såklart!

Hoppas ni har det bra!

kramisar

2010-06-08 @ 19:59:27
URL: http://molles-krypin.blogspot.com/
Postat av: Jonna

Mamma, välkommen att sjunga in ett annat år, blir många!



Moa, ja det är skillnad det... men du är välkommen till oss! Jag önskar dig verkligen ett skönt sommarlov även om det kommer lite sent. Hoppas på sköna sommarkvällar!



Molle, håller med - lite vemod också... Kram tillbaka!

2010-06-08 @ 20:44:15
Postat av: Ninne

mm det är vackert och fyllt av känslor men på emmas skola drar de ett hästlångt program...utomhus med kass ljudanläggning så man hör just inget.



Jag minns hur stämningsfullt det var och vilken andakt att sitta som ettapladdare i domkyrkan, en liten myra i ett oändligt rum, en sal...som var iskall och gammal och skorna klapprade mot stengolvet. Och man sjöng psalmerna ur psalmboken...



håå...

2010-06-09 @ 08:54:22
URL: http://www.ninnefilosofier.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0