skymd

Ibland gömmer sig meningsfullheten och vill inte låta sig hittas. En kurragömmalek som jag helst skulle vara utan. Jag vet vid det här laget att den börjar när vardagen varit intensiv en tid. När reflektionen och samtalen om det viktiga förpassats under en grå filt. Jag letar i affärer, klädutrensning, städning, facebook, festivalmelodier, vardagliga samtal. Där finns den inte. Provar sömn, långsamhet och närmar mig ord, musik och de viktiga frågorna. Jag vet ju så väl att det är där den gömmer sig, kurar och lurar. Och när den är funnen ska jag inte låta den springa iväg på det där sättet igen. Än lurar den men jag skymtar den och tänker bannemej ta ett jätteskutt och landa mitt på den. När jag malt mig fram genom det som skymmer sikten.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Jag vet att du hittar den...storkram!

2010-03-14 @ 20:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0