gurkpolitik

(lånad gurkbild)

Alfred ber om massage på ryggen innan han ska somna. Jag masserar med lite hudkräm:
- Mamma. På såna där massage-ställningar (!) brukar dom ibland ha gurkor på ögonen. Fast jag vet inte varför.
Nej det är ju inte så lätt att förstå varför man ska ha det... Jag frågar hur han vet att man har det.
- Det har jag sett på TV! 
Självklart. Vilken oerhört korkad fråga från min sida. Det är ju där man lär sig allt om livets väsentligheter. Som att rösta och röstas ut till exempel. En positiv sak med alla TV-röstningen är dock att det är ganska lätt att förklara hur demokrati fungerar, att vi röstar fram vilka som ska bestämma om viktiga saker. Och att nästa gång det sker är i höst. För mig är röstningsfärgen solklar. Den är GRÖN. Som en gurka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0