gnällig spik

Vissa dagar är mördande trista. Jag har kommit in i ett stråk av oföretagsamhet. Vill vara lite mer social i helgen men hur smart är det att komma på det på en lördag eftermiddag? Lite för sent ute så att säga. Ibland saknar jag att ha lite fler släktingar på närmare håll. Såna som man bara kan spontan-hälsa-på med uselt humör och allt. Ledig dag i torsdags var underbart, VAB-dag igår var rätt ok men idag vill jag ha mer action! Det kör visserligen omkring en hjullastare ute på gården med min man vid ratten. Vet inte vem som styr så det får väl kallas action, bara inte min typ av action. Jag vill ha musik, kultur eller fest eller för den delen bara ett enkelt biobesök. Istället är lördag i familjen tvätt, handling, matlagning, gårdsplanering med paddor, skottkärror och en jä-la massa grus och singel, alldeles för mycket lördagsgodis samt Blokus. Och så har jag tinat en hel kyckling som jag ska ugnssteka men min inspiration har trillat ut genom fönstret. För mycket vardag. Fy vad jag klagar. Känner mig missnöjd och otillräcklig men hoppas att detta ska räcka som ventil till att plocka fram mitt mer positiva jag. Om en liten stund eller så. Gnällignällgnällgnällignällblääääöööööööö.

Kommentarer
Postat av: Ninne

Haha! Känner igen mig! Här ÖSREGNADE det fram till lunch, jag var så uttråkad, pank och Jan kunde inte åka hemifrån pga jobbet. Nu ny dag, nya krafter:-)

2010-09-19 @ 07:43:16
URL: http://www.ninnefilosofier.wordpress.com
Postat av: Jonna

Ja, en himmelens tur att det kommer nya dagar =)

2010-09-20 @ 21:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0