ja må du leva, scones och mackmyra

Idag har vi en trettioåttaåring i familjen. Han spelar just nu Satellite för mig på Bluetooth. Och jag visar min okunskap. För så säger man ju förstås inte?  Själva överföringen är ju via Bluetooth. Eller? Och nu spelar väl helt enkelt mobilen låten som flugit på en blåtand genom luften tll just min mobil. Tur att min man får lära sig en massa nyttiga saker av ungarna på jobbet.

Vi har firat honom lite idag, trettioåttaåringen. Jag klev upp och bakade scones på morgonen. Och det blev en överraskning trots att det luktade nybakat i hela huset! Det är helt underbart med födelsedagsmorgnar. De små killarna strålade som solar, så stolta över sina presenter och så förtjusta i att mysa med frukost i sängen. Liksom föräldrarna. Förtjusta i frukostmys alltså =). Annars var min present mer av nyttokaraktär än av nöjesslaget. Ett antal klädesplagg. Jag tror att dagens höjdpunkt när det gäller presenter var barnenes egenhändigt formade och målade lerfigurer och skålar. I alla fall näst efter den exklusiva flaskan med den första svensktillverkade maltwhiskeyn från Mackmyra som svärfar kom med på den stora dagen. Till och med jag tyckte att den doftade gott! Och jag gillar inte whiskey.

Grattis min kära trettioåttaåring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0