fifan och annat allvarligt

Axel inne på toaletten en kväll, med sin mjukaste småbarns-pratar-röst:
- Mamma... ursäkta att jag svär...
- Har du svurit? Det hörde jag inte...
Säger jag. Axel fortsätter med uppspärrade ögon:
- Mamma, vet du... Alfred LOVAR att det här är sant! På skolan finns det en bok som heter fifan... (och så något mer som jag nu glömt!)
- Jaha, ojdå! svarar jag så allvarligt jag kan.
Mitt barn är mycket förundrat över detta. Och smart. Han ber om ursäkt innan han ska säga "svordomen". Till saken hör att jag aldrig någonsin bett honom att be om ursäkt för att han svurit. Kanske för att han inte brukar göra det. Jag ber heller inte om ursäkt om något fult ord slinker ur mig. Och det händer. Men det är ju viktigt att det blir rätt i livet. Till exempel bör ju inte Almas napp vara upp- och ned.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Så gulligt...kramisar!

2011-04-15 @ 21:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0