kärleksförklaring till en plats - och en livsstil

Den skrivfria perioden för någon vecka sedan spenderade vi i Värmland. Närmare bestämt i lilla Älgå en bit utanför Arvika. Fina sommardagar är det helt klart min och hela familjens favoritplats på jorden. Jag förundras varje år över att en plats som vi egentligen inte har någon tidigare anknytning till har kunnat bli den mest älskade platsen i vår familj. Vad är det som gör detta? Kanske har jag redan skrivit det här blogginlägget någon annan sommar eftersom det är en återkommande förälskelse. Jag gör det i sådana fall igen. Det är närheten till sjön. Att livet levs utomhus från morgon till kväll. Bryggan som är magneten för mete, sol, bara vara och tandborstning. Enkelheten i ett liv utan rinnande vatten, tvätta sig i sjön, diska i balja på träbänken under björkarna. Grilla varje dag, nästan. Bo trångt. Solnedgången över den lilla viken av sjön som man aldrig, aldrig, aldrig tröttnar på. Kärlek till hur livet gestaltas på den här platsen i universum. Semester maximalus för mig. Ska ge er bilder en dag snart, då jag skriver från rätt dator. Godnatt så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0