äggknäckt!

Axel och jag gör pannkakssmet. Han brukar vara rätt skeptisk till att knäcka ägg. Det blir ju lite kladdigt. Men idag vill han. Jag käcker två och han tre, ett extra bara för knäckandets skull. Han blir lite kladdig och får torka händerna på ett papper. Han är rätt nöjd med att det bara går åt ett papper till tre ägg. Han säger dock med lite besviken men frågande ton:
- Mamma du är lite bättre än mig?
- Ja, än så länge men jag är ju gammal vet du, 37 år. Ju mer du tränar desto bättre kommer det att gå.
- Ja.
Han funderar lite och säger i rätt glad ton:
- När du är död och jag är mamma.
Jag nickar hummande, instämmande. Det är ju svårt att komma ihåg det där med om man ska bli mamma eller pappa. Inte så noga förresten. Men lite hårt att ta att min död liksom bara passerade förbi. Men då kommer han ju att vara en jäkel på att knäcka ägg!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Tack Jonna! Jag bara älskar dina berättelser...

2011-06-14 @ 20:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0