viktigt viktigare viktigast

Vad skulle du göra med ditt liv om du visste att du bara hade två år kvar att leva?

Emellanåt ställer jag mig den typen av frågor. För att fånga det viktigaste. För att om möjligt leva mina ideal. Nummer ett på listan är familjen, barnen, och att ge dem av min kärlek. Vara tillsammans och uppleva saker tillsammans. Enkla ting. Picknicka. Resa. Dansa. Sjunga. Leka. Skriva. Fota. Umgår med släkt och vänner. Diskutera. Simpelt, nära och kanske konstnärligt. Det är alltid där jag hamnar. Men om livet är längre? Då tillkommer ett utvecklande och meningsfullt arbete. Analysera. Testa sina egna gränser. Lära nytt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad svarar ni på den frågan?

Kommentarer
Postat av: Mamman

Jag tycker som du ... och har glädjen och förmånen att få och kunna njuta av detta ... ofta! Kram på dig min fina!

2011-07-01 @ 20:23:33
Postat av: Mamman

Underbara bilder...som vanligt alltså ;)

2011-07-01 @ 23:18:51
Postat av: Kristina

Barnen kommer ju alltid först såklart.

Sen orkar jag inte tänka så mer för då blir det så ledsamt, att de skulle växa upp utan att jag får vara med.

Hoppas jag får många år till!

2011-07-04 @ 22:14:59
URL: http://e
Postat av: Jonna

Jag tänker mig det som en metod att sortera bort "mitt oviktiga". Som en väg att ta fram vad mitt hjärta vill! Men du har helt rätt Kristina, konsekvenserna för övrigt vill jag inte ens känna på en enda sekund.

2011-07-09 @ 00:26:30
Postat av: Heidi

Jag skulle göra som min mamma gjorde när hon var döende i cancer - umgås med alla sina nära och kära, försöka göra allt det där vanliga som man saknar när man inte längre kan göra det och uppfylla sina drömmar, som i mammas fall innebar att köpa en hundvalp som nu bor hos hennes bästa väninna...I den situationen är den stora utmaningen att inte bli bitter, klaga och förbanna sitt öde så man paralyseras och på så vis dör mentalt i förtid...

2011-07-18 @ 11:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0