hello Rosa

Min dotter har på sig ett par mjuka rosa byxor med volang i fållen. De är av märket Hello Kitty. Inget konstigt alls tänker ni säkert. Men jag trodde inte att jag skulle hamna i den rosa fällan... Just dessa är en fin present från kusinen men jag märker att jag klär henne mer och mer åt det rosa hållet. Rosa är en fin färg. Men min melodi är ju att vara anti det mest könstypiska. Det är jag ju egentligen. Ändå vill jag gärna att hon ska vara sådär flicksöt. Kompenserar med svart/vit-randig body. Lite lätt schizo?


Kommentarer
Postat av: Malin

Du få börja klä killarna i rosa också;) finns mycket snyggt till killar i den färgen nu för tiden:)

2011-05-04 @ 19:36:11
URL: http://molles-krypin.blogspot.com/
Postat av: Jonna

Ja, visst gör det!!! Mycket färgglatt blir det i alla fall, rött, grönt och turkost är favoriter hos dem (och hos modern... =)) Kommer säkerligen bli en hel del av de favoriterna även på vår minsting!

2011-05-04 @ 20:22:30
Postat av: Ninne

Känns igen!

Men sen får de en egen vilja och då kan det bli lite hur som helst! "disney-prinsess"-temat fick vi INTE slippa, men den kärleken verkar ha släppt nu!

2011-05-10 @ 11:48:06
Postat av: Heidi

Jag tror inte att man ska vara så rädd för en färg. själv tapetserade jag Emilias rum rosa trots stor tvekan. Det viktiga är hur man uppfostrar dem i övrigt. Så de vågar ta för sig, känner att de är bra och har samma möjligheter som grabbarna. Svart och rosa är skitsnyggt ihop! Och året har ju många dagar. Variera istället för att bannlysa rosa. Och som Malin skriver, det är SÅ snyggt (och inne) med rosa på killar också. Männen på mitt jobb har nästan rosarutiga skjortor allihop.

2011-05-19 @ 09:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0