idealisten på G

Jag går igång på att Engagera mig. Med stort E. Det är den där demokratigalningen i mig tror jag. Hon som vill vara med och skapa det där idealsamhället, som vill bidra till gott och gemenskap och delaktighet. Undrar varifrån hon kommer egentligen? Idag besökte jag öppna förskolan och samtalet med församlingspedagogen ledde in på behovet av fler föräldrar i rörelse kvällstid på helgerna i det lilla samhället. Genast tänder det till i mig. Det måste vi ju kunna lösa! Jag sitter i föräldrarådet och hade hört lite om det behovet från föräldrar. Dessutom fanns det en eldsjäl som fixade med detta tills för några år sedan. Jag delar helt synsättet att det rör allas våra ungdomar (och våra blivande ungdomar för oss som ännu inte har några=)). Hjärnan jobbar liksom av sig själv för att hitta en praktisk lösning på problemet. Hej och hå. Jag inser att jag kanske borde spara krutet tills våra egna barn är tonåringar men det är väl samtidigt en väldigt trist inställning? Vad som händer nu kanske har väldigt stor betydelse även för vad som händer om några år. Och givetvis för dagens unga. Jag låter hjärnan arbeta på lite så får vi se vad jag kan bidra med. En liten skjuts borde man ju kunna ge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0