rim och bajskorv

Har spelat både Blokus, Skitgubbe och Stress med Axel idag. Åh vad det gör gott för samvaron med lite sällskapsspel! Har dessutom roat mig själv med att hitta på sånger med rim där han fått lyssna efter vilka ord som rimmar. Ett smakprov "Axel spelar och kör med sin blade (engelskt uttal), på honom finns det ingen hejd". Melodin är lätt obestämbar. Jag blir lika förundrad varje gång, vilket gott humör sånt gör mig på. Dessutom avslutade vi kvällen med gemensamt sagoberättande (så sällan nuförtiden). Jag tog vid och berättade klart hans saga om bajskorven och kisset som blev kära i varandra.

Kommentarer
Postat av: Mamman

Du är så härlig ... puss på dig!

2011-10-27 @ 22:53:13
Postat av: Pappan

Sånt gillar jag. Det gör en glad.

Kramar från pappa

2011-10-28 @ 00:11:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0