nyanserar mig lite

Oj vad jag lät negativ igår. Som tidigare sagts, det är när det är lite halvtufft som jag ger mig utrymme att lufta här det som rör sig för stunden. Jag måste inte tas på för stort allvar. Nästa stund kan vara helt annorlunda. Även om det i allra högsta grad är sant att jag behöver fylla på mina energiförråd. Denna veckan har jag gjort det lite grann genom besök på öppna förskolan =andra vuxna & fika! Riktigt trevligt faktiskt. Och Alma är så stor att hon tycker att det är roligt att titta på andra lekande barn. Gumman. Nu sitter hon riktigt stadigt dessutom. Så stor tjej. Kommer på mig själv med att tänka att jag måste försöka beskriva de underbara stunderna med henne så ingen ska tro att jag är en hemsk mamma som inte vill vara hemma med mitt barn. För kanske är det så det verkar? Så är det nu inte. Men jag är en variationsnarkoman. Inte sååå krävande, variation i det lilla går precis lika bra. Bara så att jag inte missförstås.
Några underbara stunderna med Alma idag: Nyvaken och strålande glad Alma, hjärtat bubblar av kärlek. Alma sitter stadigt på golvet utan att tippa åt varken höger, vänster, framåt eller bakåt, så stolt och glad över hur hon utvecklas. Glädjestrålande, intresserad och blyg Alma, allt på samma gång när vi möter nya människor, så stolt och lycklig över min flicka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0