kan tonår trilla ner på snart nioåringar?

"Hujedamej sånt barn han var" hade passat bra här idag. Inga hyss dock men kära nån vilka känslosvängningar och vilken attityd. Tio gånger värre än sin mor. Är det föraningar av tonåren vi upplever här nu? I sådana fall våndas jag. Snacka om prövning känslomässigt när frid och fröjd vänder på en halv sekund och låser fast sig i omöjligt läge där allt skylls på andra och ingen utväg finns. Frustration allan samtidigt som jag tycker synd om. Tack och lov dock för de underbara timmarna i afton som räddade även den här dagen. Spännande med utmaningar men ibland går det oväntat fort, hjärna och hjärta hänger inte riktigt med. Snart nioåringar är väl inte tonåringar ändå? Eller gör vår uppfostran och våra värderingar att vi puffar in dem i tonåren redan såhärdags? En lördag i april 2012? I sådana fall vill jag gärna backa bandet något för jag är inte beredd!

Kommentarer
Postat av: Anonym

För det första vill jag säga tack. Tack att du tog dig tid att läsa och att skriva till mig. Ikväll startade jag upp den här bloggen för det har varit kaos inombords ett tag och jag bara måste få ut det någonstans där man kan få vara anonym men ändå få dela med sig. Jag är glad att det nått ut till någon. På något sätt är det nog ett rop på hjälp den här bloggen.



Jag har verkligen mycket att jobba med. Det är bara svårt att veta var man ska börja. På något sätt sitter alla bitarna egentligen ihop men att få ihop dom är det svåra. Det känns iaf skönt att du skrev och det blev en befrielse i mig att någon förstår. Det är lite av det jobbigaste, att det är inte många som förstår just mig och mina känslor. och det kan man inte begära av någon heller. Därför blir man så ensam i det.



Kram



2012-04-14 @ 23:27:56
URL: http://missolycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0