drömmer om en inkluderande världsbild

Har just sett "Dokument utifrån" och blir mörkrädd. Är de högerextrema på sån framväxt i Europa?! Och vilka metoder, ren propaganda. Urläskigt att se även smarta människor agera så beräknande. Fasiken en sån frustrerad känsla. Tänker på något som jag hörde Jan Eliasson säga om att vrede är en sund känsla. Kan det hjälpa mig här? Hög tid också att agera efter "alla kan göra något". För demokrati, tolerans och långsiktighet här på vår lilla jord i det stora universum. Herregud, lyft blicken och se MÄNNISKAN i din närhet och på andra sidan jorden. Jag försöker göra det när det gäller extremisterna och känner en fruktansvärd sorg över deras exkluderande världsbild. Önskar att jag hade ett reparationsverktyg för kärleksfulla lösningar, en liten ratt att ställa in på "goda handlingar som främjar gemenskap och kärlek över alla gränser". Jag blundar inte för verklighetens alla problem när det gäller integration, ekonomiska kriser, konflikter och så vidare. Bara drömmer en stund om att det kunde finnas en enkel lösning. Det här lär jag få återkomma till. Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0