glasögon med smashballeffekt

Hört talas om smashball? Barnen spelar mycket och ofta, särkilt den yngre av sönerna. Häromdagen bad han mig spela en match mot honom efter skolan. Sagt och gjort. Var på uselt humör och tänkte att det skulle få mig lättare till sinnes. Började bra, vann en match! Väldigt kul att träffa den där bollen, är ju inte så himla bra på det. Plötsligt befinner sig mitt huvud på fel ställe. Bollen träffar mig från vänster, inte bara mig förresten. Mina glasögon finns också där, den vänstra bågen framför allt. Det gör lite ont. Och på marken ligger den vänstra bågen! Fan i helvetes jävla skit!!! Och en ännu längre ramsa. Axel klämmer fram ett "förlåt". Stackars barn, han tror att det är hans fel och jag försöker förklara att det inte är det. Han tror mig inte riktigt.

Min fantastiskt händige make har nu gjort underverk med dem och lite epoxy. Så nu finns det två bågar. Heja honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0