mörker, ljus och Obama

Nyss bidde det svart i hela bygden och vi fick tända levande ljus i lykta och ficklampa för att söka oss fram i det kolsvarta huset. Tydligen var det inte bara här i lilla obygden utan TV-sändningen från Villas bandymatch gick också ner. Snabb info om brand i ett ställverk när matchen återkom. Idag har jag informerats om kommunens krishantering. Fantasifull som jag är såg jag ett krisscenario framför mig under de 14 minuter som det var mörkt... Jag tror att jag kan släppa det nu men tänker på de som verkligen drabbas av kriser och extraordinära händelser på vår jord. Inte bara 14 minuters tryggt mörker. 
 
Avslutar detta korta inlägg med ett rungande Heja Obama! Han behövs på sin post för att hålla ljuset och hoppet vid liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0