grillat, glögg och goa skrutt!




Vi avrundade ledigheten igår med korv- och köttbullsgrillning. Aktade oss noga för vargarna i Skebyskogen förstås.

Om aftonen fick Alma göra sitt premiärbesök i Skebykyrkan. Mitt kyrkobesök/sockengillets glöggservering och makens Villamatch sammanföll så lillskruttan fick leka sig igenom en halvtimmes körsång, predikan och bön. Hon gillade inte mina diskreta hyssjanden: "man får väl inte bara vara tyst!" och tyckte att någon i kören var konstig (oklart vem och bra att vi satt nästan längst bak), upprepade nåt ord här och var under predikan och lekte (som vanligt!) underbara och pratsamma fantasilekar med det som fanns till hands. Mysig liten tygpåse med leksaker som vi fick låna!

Himla bra att hon fick se insidan av kyrkan - faktiskt exakt en halvtimme före makens premiärbesök - OCH himla bra att maken kunde svänga förbi och hämta henne efter Villas förlust innan modern blivit helt genomsvettig.

Så startade jag förresten dagen, genomsvettig alltså. Väckarklockan ringde högst olämpligt, två timmar för tidigt. Vi är ju vana att sova till åtta eller nio nu. Imorgon laddar vi för skolstart och helt vanlig vardag resten av veckan. Det är inte så tokigt faktiskt med matplanering och logistik fixad ;)

Mammahjärtat gladdes särskilt över detta ikväll. En storebror som läste Bamse för lillasyster och en mellanbror som också passade på att krypa intill. 

 
Hoppsan, midnatt igen. Ledigheten har inte bara medfört goda vanor. Natti, natti!


Kommentarer
Postat av: Mamma och mormor

Tack Jonna! Du skriver så härligt bra, underbart att få ta del av era händelser 😊 Älskade barn och barnbarn säger jag från mitt hjärta, puss och kram ❤️

Svar: 😊
Jonna

2014-01-08 @ 00:14:35
Postat av: Pappa och morfar

Så fint. Kramar till er allihopa.

2014-01-08 @ 08:45:26
Postat av: Gudrun

Va kul ni har med grillning o annat, så roligt att läsa vad du skriver om eran vardag. Blir glad också att Bandyn lever i er familj, så fint att barnen månar om varandra. Ha en bra vecka o kram på er från din faster.

Svar: Vad roligt att du läser :) Jag blir jätteglad för hälsningen! Stor kram till dig och L!
Jonna

2014-01-08 @ 12:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0